Pradžia » eTwinning » Saugaus interneto savaitė

Noriu paskaityti apie

Saugaus interneto savaitė

Vasario 5-8 dienomis mūsų mokykloje vyko saugaus interneto savaitė. 5-6 klasių mokiniai IT pamokos metu atliko Vedlių portalo siūlomas užduotis, skirtas mokytis tinkamai reaguoti į įvairias virtualioje erdvėje vykstančias situacijas. Septintų klasių mokiniai atliko įvairias užduotis taip pasitikrindami ir užtvirtindami saugaus elgesio internete žinias.

8 – ų klasių mokiniai išsiaiškino, koks turi būti stiprus slaptažodis, susipažino su populiariausiais pasaulio ir Lietuvos slaptažodžiais ir sužinojo, kaip greitai juos galima nulaužti. Tada sugalvojo dešimt stiprių slaptažodžių ir specialiame tinklalapyje pasitikrino jų stiprumą. Moksleiviai pripažino, kad sugalvoti slaptažodį kartais būna sunku, todėl kūrė kodą, kurį vykdydamas microbitas atsitiktine tvarka pateikia vieną iš trijų sugalvotų slaptažodžių.

5-8 klasių mokiniai buvo paprašyti užpildyti anketą apie savo veiklas internete. Anketą užpildė 171 mokinys. Įdomu, kad mokinių nuomone 48% mokytojų ir 17% tėvų niekada nesidomi ką mokiniai veikia internete. Visada arba dažnai domisi vaikų veikla internete 31,6% tėvų ir 8,2 % mokytojų.

Kaip matyti iš diagramos tik 12,3% mokinių nežino apie interneto grėsmes. Beveik pusė mokinių nesusidūrė su interneto grėsmėmis, o dažniausiai mokiniams teko patirti pokalbius su nepažįstamais (36,6%) ir patyčias bei priekabiavimą (22,8%).

Diagramoje matyti, kad dažniausiai mokiniai gauna laiškus iš nepažįstamųjų (42,7%). Daugiau nei trečdalis mokinių jau yra susidūrę su kompiuteriniais virusais (37,4%). Iš žemiau pateiktos diagramos matyti, kad beveik pusė tėvų (48%) netaiko jokių apsaugos internete priemonių.

Tik 12,3% apklaustų mokinių internete praleidžia ne daugiau kaip 1 valandą per dieną. Daugiau nei penktadalis naršo nuolat. Dauguma naudojasi mobiliaisiais telefonais ir juose turi pastovų interneto ryšį. Džiugu, kad 73,6% apklaustųjų yra budrūs ir jaučiasi saugūs internete.

Mokytoja L.Lienienė

Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis”

Straipsneliai pagal temas