Pradžia » Erasmus+ » Erasmus+ projektas „Protect 4 Elements”

Noriu paskaityti apie

Erasmus+ projektas „Protect 4 Elements”

Mūsų mokykla kartu su šalimis partnerėmis: Portugalija, Italija ir Turkija šiais mokslo metais vykdo Erasmus+ projektą „Protect 4 Elements”, kurio tikslas yra skatinti ekologinį mokyklos bendruomenės sąmoningumą ir gilinti 12-15 metų mokinių žinias apie aplinkos apsaugą.

Pagal iš anksto parengtą projekto planą pirmasis projekto dalyvių mokytojų susitikimas vyko Italijoje, Asyžiuje. Visi projekto partneriai buvo labai šiltai sutikti ir pasveikinti Asyžiaus Šv. Pranciškaus mokykloje. Beveik iki ašarų sujaudino vaikų rankomis piešti pasveikinimo šūkiai, šalių vėliavos ir susitikimo pradžioje trimis muzikos instrumentais atlikti šalių himnai. Šio projekto koordinatorė Italijoje, Šv. Pranciškaus mokyklos anglų kalbos mokytoja  Andžela mus supažindino su mūsų darbo vieta. Apsikeitę lauktuvėmis išskubėjome į susitikimą su Asyžiaus mere. Šiltai mus sutikusi merė ne tik pasveikino, bet ir padovanojo smagią ekskursiją po miestą. Po pietų grįžę į mokyklą tęsėme intensyvų darbą prie projekto. Antrąją dieną mūsų, Telšių „Germanto“ progimnazijos mokytojų, komanda pristatė mokyklos bendruomenės apklausų ekologijos tema rezultatus ir IKT įrankius, kurie gali būti naudojami švietimo srityje. Vėliau visi partneriai turėjome galimybę susipažinti su Italijos ekologiško meno projektu ir pamatyti, kaip įvairios medžiagos arba jų atliekos  gali būti antrą kartą panaudojamos meno kūriniams kurti. Trečioji diena buvo skirta vandens apsaugai ir vandens ciklo supratimui. Portugalijos partneriai sukūrė judesio užsiėmimą, kuriame sužinojome, kaip integruoti vandens svarbos Žemėje suvokimą į visus mokomuosius dalykus. Taip pat lankėmės pradinėje mokykloje, kur mokiniai pristatė savo projektą, kurio metu iš popieriaus atliekų jie gamino popierių. Mokiniai visiems projekto dalyviams padovanojo iš šio popieriaus ir įvairių augalų sėklų pagamintą savo miesto simbolį – „tau“ raidę. Ketvirtąją dieną Portugalijos partneriai kūrybinių dirbtuvių metu mus supažindino su kūrybišku gamtinių medžiagų panaudojimu ir biologinės įvairovės svarba gamtai. Po pietų  Turkijos komanda pristatė P4C (psichologija vaikams) svarbą ugdymo procese. Vėliau visi aktyviai dalyvavome praktinėse šios psichologijos taikymo dirbtuvėse per 6, 13, 14 ir 15 Darnaus vystymosi dėsnių praktinį pritaikymą: praktiškai ir jutimiškai tyrinėjome  vandens ir dirvožemio sąveiką pasitelkdami informacines technologijas. Penktoji diena buvo skirta praktiniam gamtinių medžiagų naudojimui meno kūriniuose, o taip pat biologinės įvairovės stebėjimui vietinėje gamtoje. Šios dienos metu mums  buvo sudaryta galimybė praktiškai išbandyti programėlės pagalba augalų ir gyvūnų atpažinimą. Projekto dalyviai stebėdami neįprastus gyvūnus ir augalus, atkreipė dėmesį į klimato kaitos poveikį gamtai. Vakare visi partneriai susirinko apibendrinti savaitės veiklas, pasidalinti įspūdžiais ir padėkoti Italijos komandai už šiltą priėmimą.

Numatoma, kad šis projektas vyks 16 mėnesių. Jame dalyvaujantys mokiniai ir mokytojai turės galimybę ne tik gilinti savo žinias apie ekologiją, bet ir sužinoti apie kitų šalių kultūrą bei gerąsias praktikas taikant Darnaus vystymosi dėsnius. Įgiję daugiau praktinių ir teorinių žinių apie ekologiją, projekte dalyvaujantys mokytojai integruos šiuo metu  labai aktualias ekologines ir STEAM veiklas į ugdymo turinį sukurdami ir dalydamiesi metodine medžiaga. Kitas  šio projekto etapas pasiruošimas vizitui į Portugaliją ir partnerių priėmimas Lietuvoje.

Mes tikimės, kad šis projektas turės ilgalaikį poveikį mokytojams, mokiniams ir mokyklos bendruomenei, o taip pat padės mokiniams tapti atsakingais piliečiais, prisidedančiais prie aplinkos apsaugos.

Erasmus + projekto „P4E” koordinatorė mokykloje G. Raudonienė

 

Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis”

Straipsneliai pagal temas